Sunday, November 18, 2018

آزادی زوج معلم بازداشت شده در اراک با قرار کفالت

🔴 زوج معلم بازداشت شده در اراک با قرار کفالت آزاد شدند

🔹🔹🔹🔹🔹

🔶 دو معلم بازداشتی به نام‌های فاطمه بهمنی و همسرش محمد کرد که روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه در جریان تحصن سراسری معلمان توسط نیروهای امنیتی در شهر اراک بازداشت شده بودند ظهر روز جاری با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

🔶 امروز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ فاطمه بهمنی و محمد کرد، زوج معلم و از بازداشت‌شدگان تحصن سراسری آبان‌ماه معلمان با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اراک آزاد شدند.

🔶 یک منبع نزدیک به این معلمان در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “این زوج معلم ظهر روز جاری با قرار کفالت آزاد شدند و به ایشان گفته شده که برای جلسه دادگاه متعاقبا احضار خواهند شد”.

🔶 دو معلم بازداشتی به نام‌های فاطمه بهمنی و همسرش محمد کرد که روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه در جریان تحصن سراسری معلمان توسط نیروهای امنیتی در شهر اراک بازداشت شده و از روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه به زندان این شهر منتقل شده‌ بودند.

🔶پیشتر یکی از اعضای خانواده این زوج فرهنگی  گفته بود: “فاطمه بهمنی و محمد کرد در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ظهر روز بعد آزاد شدند و ساعاتی بعد در همان روز مجددا بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بودند. روز چهارشنبه هر دو نفر به زندان اراک منتقل شده و پس از پیگیری‌های مکرر به خانواده آنها گفته شد که روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه احتمالا تکلیف آنها مشخص خواهد شد”.

🔶 این زوج معلم دارای سه فرزند هستند که در زمان بازداشت پدر و مادرش توسط اقوام آنها نگهداری می‌شد.

🔶 لازم به اشاره است که دور دوم تحصن سراسری معلمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت.

🔶این شورا پیشتر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.


No comments:

Post a Comment