Friday, October 5, 2018

روز جهانی معلم گرامی باد

‍ 🔴💐 #روز_جهانی_معلم بر تک تک معلمان جهان بویژه فرهنگیان ایران زمین خجسته باد. 💐

#سازمان_یونسکو با هدف مبارزه با خشونت و جنگ از طریق فراهم آوردن بستر آموزش با کیفیت به منظور ایجاد اندیشه ی صلح طلبی در ذهن بشر ،  پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد و #ایران نیز به عضویت آن درآمد. 
#پنجم_اکتبر  از طرف سازمان یونسکو به عنوان #روز_جهانی_معلم معرفی شده است و امسال این روز با 13مهر مقارن گشته است. 

ایران تمامی قوانین و سیاست‌های سازمان یونسکو را پذیرفته است و البته باید برای دستیابی به اهداف مشترک آن برنامه‌ریزی کندو شرایط نیل به آن را به نحو احسن فراهم کند. 

دو عنصر مهم آموزش و پرورش، #معلم_و_دانش‌آموز میباشند. برای آموزش کیفی، سرانه کافی وامکانات و تجهیزات و تکنولوژی بروز لازم است.
بی شک دانش آموزان موفق را معلمان باانگیره هدایت میکنند و انگیزه نیز در سایه توجه ویژه  به آنها ایجاد میشود. 
توجه به شرایط معیشتی و منزلتی معلمان مهمترین فاکتورهای زدودن دغدغه ها از خاطر  و همچنین ایجاد علاقه و دلگرمی در کردار و پندار معلمان میباشند. 

متاسفانه در کشورمان ایران نه دانش آموز به حقوق خویش آشناست و نه معلم،  و ازآن بدتر که مسولان نه به این توجهی دارند و نه به آن!! 

مطالبات صنفی حوزه ی آموزش و پرورش چه حقوق دانش آموزان و چه خواسته های فرهنگیان سالهاست که روی هم انباشته گشته است.
 حاکمیت و دولت به جای رسیدگی و اولویت بخشی به خواسته های کنشگران و تشکلهای صنفی فرهنگیان درجهت ارتقای سطح آموزش رایگان و برابر دانش آموزان، و تلاش برای بهبود حقوق و دستمزد فرهنگیان و اختصاص امکانات رفاهی وتسهیلات برای  #بازنشستگان_و_شاغلان که موثر در ارتقای جایگاه آنها نیز میباشد، نه تنها هیچ انگیزه و برنامه ای در اولویت بخشی به این حوزه ها را ندارند و بلکه با برخورد های قهری، امنیتی و احکام انفصال، اخراج و زندانی و....، هزینه های گزاف و ناحقی را روی دست تشکلها و کنشگران حوزه آموزش و پرورش میگذارد. 

معلمان ایران در وطن خویش غریبند و نه تنها به حقوق اولیه خویش نمیرسند بلکه با حقوق مصوب شده توسط خود مسولان (مجلس و دولت) نیز فاصله ی بسیار دارند. 

بار دیگر درین روز جهانی معلم یادآوری میکنیم که ایران کشوری بسیار غنی با ظرفیت‌های کلان است و بزرگترین معضل موجود سومدیریت میباشد. برای برون رفت از تنگناهای موجود، موثرترین و اساسی ترین و بهترین راه، مسیر آموزش بهینه میباشد و مادامیکه نگاه حاکمیت و دولت نسبت آموزش و پرورش به طور عام و  تشکلهای صنفی بطور خاص تغییر نکند، هر روزمان بدتر از روز قبل خواهد بود!!!

قدم نخست در راه اعتماد سازی #آزادی_معلمان_صنفی_دربند (محمودبهشتی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی) میباشد و ازآن پس با تغییر نگاه دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی نسبت به فرهنگیان بویژه کنشگران صنفی فرهنگی و ایجاد بستری امن برای تامین حقوق فرهنگیان و دانش آموزان آنگونه که شایسته است، میتوان امیدوار بود که جامعه در مسیر رشد و عزت و افتخار قرار گیرد. 

بامید ایرانی آباد و آزاد در سایه عدالت و توجه به حقوق اجتماعی و شهروندی افراد. 


#انجمن_صنفی_فرهنگیان_خراسان_شمالی 
13مهر97، #روز_جهانی_معلم

No comments:

Post a Comment