Thursday, September 20, 2018

بلاخره صدا سیما به فقر و مشکلات معلمان پرداخت اما نه مشکلات معلمان کشور خودش

بالاخره صدا سیما به فقر و مشکلات معلمان پرداخت اما نه مشکلات معلمان کشور خودش!

✍ رحمان عابدینی

🔹صدا سیمای ایران پوستری از یک معلم در روی جلد یک مجله در آمريکا را نمایش داد که نسبت به حقوق پایین و ناتوانی در پرداخت هزینه ها زندگی گله مند بود.
 ضمن اینکه هیچ قصدی برای مشخص کردن راست و دروغ بودن و هدف مرموز پشت پرده اش ندارم ولی میخواهم چند جمله ای با صدای و سیمای ایران عزیز به صورت یک تذکر داشته باشم و چند جمله ای هم برای خانم براون بنویسم.

🔹صدا و سیمای محترم ایران :
چطور ممکن است که بر روی جلد مجله ای پوستر فقر معلمان آمریکا را دیدی ولی چندين مرتبه از تجمع هزاران معلم در جلوی مجلس و جاهای ديگر را ندیدی معلمان فرزندان خودت که از فقر و تبعیض به ستوه آمده بودند حتی یک تصویر هم نشان ندادی.(البته شما ندید ولی نیروهای امنیتی خوب دیدند )
فروش پلاسمای خون را در هزاران کیلومتر دورتر دیدی ولی فروش کلیه را در خیابانهای تهران (شاید در آپارتمان محل استقرار خودت) را ندیدی.
آن طرف دنیا فقر معلمان آمریکا را دیدی و مرا در حاشیه شهرت زیر بار وام و قرض و ... ندیدی.

🔹شاید عینک تو فقط دور دور ها را ميبيند اما نه به نظرم هر چیز را که سیاستمردان بالای دستیت بخواهند را ميبيني و صدای مدیران بالا دستیت هستی نه صدای مردمت...

🔹به قول همزبانهای ما: اوز گوزونده دیره یی گورمور ، اوزگه نین کینده توک آختارور.«تیر را در چشم خود نمی‌بیند ولی در چشم دیگری دنبال مو می گرده».
مسئولان صدا و سیمای محترم ایران امیدوارم که ناراحت نشده باشید ولی گمان میکنم دارید زمین همسایه را شخم می زنید.

و در پايان :
ضمن ادای احترام به تمام معلمان جهان که آینده جهان را مينگارند و به امید دنیای قشنگتر برای فرزندانمان چند جمله اي برای خانم براون:
خانم براون زیاد خوشحال نباش که صدای و سیمای ایران به مشکلات شما پرداخته نه اصلا خوشحال نباش چون میخواستند صدای من معلم را خاموش کنند.

🔹خانم براون طبق آمار و ارقام و گفته خودتان متوسط حقوق شما 55 هزار دلار و خط فقر کشورتان 29 هزار دلار هست یعنی شما تقریبا دو برابر خط فقر حقوق می گیرید اما حقوف ما در ماه 2.4 میلیون و خط فقر قبل از دلار دوازده هزار تومانی 4.2 میلیون تومان بود یعنی ما نصف خط فقر حقوق ميگيريم.

🔹خانم براون شما 18 درصد کمتر از کارمندان هم رده خود حقوق می گیرید ولی کارمندان هم سطح من یک ونیم تا دو برابر من دریافتی دارند.
🔹خانم براون عکس کلاس درس شما چقدر بزرگ و خالی از صمیمیت است دانش آموزان ما در میزها سه نفره ميشينند و به جای گوش دادن به معلم باهم گل یا پوچ بازی میکنند.
🔹با توجه به میزها خانم براون آمار کلاس درس شما باید کمتر از بیست نفر باشد که این امر باعث شده فقط مدیر یا معاون بتوانند سرویس مدرسه شوند. ولی در اینجا آمار بالای چهل نفر هست و همه معلمان می توانند سرویس بچه ها شوند و درآمدی هم از این طریق داشته باشند.
خانم براون اون طور که مشخص است سیستم آموزشی شما می خواهد که بچه ها یاد بگیرند ولی سیستم آموزشی ما فقط آمار قبولی میخواهد که اگر خودمان کم کاری کرده باشیم کلاسها تابستانی برگذار میکنند و همه را هل میدهند تا قبول شوند.

🔹 تا یادم نرفته خانم براون من نیز مثل شما خواستم مشکلات معلمان را به مسئولان گوشزد کنم و الان بعد از چند روزی مهمان اوین بودن، منتظر حکم دادگاه هستم که در آغاز سال تحصیلی چه حکمی را برایم خواهد نوشت...
خانم براون مواظب خودت باش...
🔻🔻🔻

No comments:

Post a Comment