Saturday, September 22, 2018

🔴 سخنی با حاکمان

✍ مسعود زینال زاده 
دبیر بازنشسته آموزش و پرورش

🔹طی سالهای اخیر معلمان ایران همواره کوشیده اند از روش های مسالمت آمیز در احقاق حقوق خود بهره بگیرند و گواه آن تجمعات آرام، بیانیه های مکرر، دیدارهای متعدد با نمایندگان و مسئولان و مراجعه پیاپی و نامه نگاری به مسئولین قضایی می باشد. 
لکن تا این لحظه همسر و وکیل معلم زندانی #محمد_حبیبی علیرغم تمامی تلاشهایشان هنوز موفق نشده اند مداوای وی را که هنگام بازداشت در کمال ناجوانمردی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به سرانجام برسانند و حکم ظالمانه وی در شرایط نامساعد جسمی اش صادر میگردد. 
همچنین خانواده #اسماعیل_عبدی و #محمود_بهشتی علیرغم تمام خویشتنداری و پیگیری مکررشان هنوز نتوانسته اند از حق مسلم آنها که استفاده از مرخصی و آزادی مشروط است استفاده کنند!
🔹مجامع بین المللی و شخصیت های سرشناس جهانی نیز با ورود خود به قضیه؛ #درخواست_آزادی_معلمان_زندانی را به گوش مسئولین رده بالای نظام رسانده اند.
🔹با عنایت به تلاش های مذکور میتوان ادعا نمود جامعه فرهنگیان ایران حجت را بر نظام حاکم تمام نموده و از تمام ظرفیت های قانونی برای رساندن صدای حق خواهی خود به گوش مسئولین استفاده نموده و اینک در #آستانه_بازگشایی_مدارس و #روز_جهانی_معلم این حق را برای خود قائل هستند که از روش های دیگر پیگیر مطالبات بر حق خود باشند و بدیهی است تبعات آن مستقیما متوجه مسئولانی خواهد بود که نخواسته‌اند ندای مسالمت آمیز معلمان را بشنوند و اینک باید منتظر واکنش هایی از جنس دیگر باشند.
به گمانم این بار نوبت معلمان است که بگویند: "با دم  شیر بازی نکنید

No comments:

Post a Comment