Monday, September 3, 2018

گزارش جلسه دیدار #شورای_هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با #وزیر آموزش و پرورش

این گزارش در چند قسمت روزانه منتشر خواهد شد.

🔵قسمت دوم : محور اصلی #وضعیت_معلمان_دربند

در ارتباط با وضعیت معلمان دربند، #علی_اکبر_باغانی ضمن یادآوری اسامی معلمانی که تاکنون دچار رنج زندان و تبعید شده اند بر مستقل بودن تشکل های صنفی از قدرت تاکید نمود و گفت: اینکه ما در دولت های #خاتمی و #احمدی نژاد و #روحانی محاکمه و زندانی شده ایم نشان صنفی بودن و مستقل بودن ماست و اسماعیل عبدی و محمود بهشتی و محمد حبیبی نیز که الان در حبس هستند بخاطر مطالبات صنفی بازداشت شده اند و باید آزاد شوند وی با تشریح شرایط غیر انسانی در زندان ها به وضعیت نگهداری اسفناک محمد حبیبی اشاره نمود و خواستار آزادی وی شد.

در ادامه #رضا_مسلمی از کانون معلمان همدان با تاکید بر اینکه وزیر باید آموزش و پرورش باید این توانایی را داشته باشد که در هیات دولت بجنگد تا بودجه مناسب برای آ.پ تخصیص یابد و از همه مهمتر اینکه بتواند حاکمیت را به این باور برساند که آ.پ در اولویت نظام قرار گیرد، تصریح نمود که معلمان دربند بخاطر تلاش برای بهبود نظام آموزشی زندان هستند، اینها کمبودها و فساد را نشان داده اند واگر کسانی که فساد را نشان میدهند در زندان باشند، جامعه پیشرفت نخواهد کرد.
وی با اشاره به سخنان علی لاریجانی رییس مجلس که گفته است ما آشکارا می گوییم به فلسطین کمک می کنیم گفت آیا معلمان ایران اندازه فلسطینی ها نیستند؟! که حقشان را نمی دهید و بهترین معلمان را راهی زندان می کنید؟ وی از وزیر پرسید فرق روحانی با رییسی چیست؟ و تاکید کرد باید پیش از مهر اسماعیل عبدی و محمود بهشتی به مرخصی بیایند رسول بداقی و عبدالرضا قنبری به سر کار برگردند و محمد حبیبی در زندان تهران بزرگ نباشد و آزاد گردد.

در ادامه بحث معلمان دربند #جعفر_ابراهیمی تاکید نمود: که ما اینجا نیامدیم که فقط گلایه کنیم ما آمده ایم که از موضع افراد صاحب حق و حقوق ، حقوق معلمان و دانش أموزان را مطالبه کنیم. وی با انتقاد از نحوه معارفه ادامه داد ما نمایندگان جمعی از تشکلها نیستیم ما اعضای #شورای_هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران هستیم.
 بازرس شورای هماهنگی با اشاره به عدم اطلاع وزیر از کم و کیف تشکل های صنفی از وزیر پرسید: مگر در کنار دست شما مشاورتان در امور تشکل ها ننشسته است؟ چرا شما تشکل های صنفی که دارای پایگاه در بین معلمان هستند را نمی شناسید؟ وظیفه مشاور شما چیست؟ و ادامه داد به نظر، مشاور شما ، مشاور در سرکوب تشکل هاست شما سیاسی کاری می کنید و زمینه های برخورد با فعالان صنفی را فراهم می کنید چرا که الان معلمان دربند عبدی، بهشتی و حبیبی بخاطر اتهام واهی "عضویت در تشکل غیر قانونی کانون" در زندان هستند و اتهامی که متوجه آنهاست را دولت به راحتی می تواند رد کند اما دولت چنین نمی کند و تشکل ها را سرکوب می کند برای ما اعضای شورا وضعیت معلمان دربند و وضعیت محمد حبیبی خط قرمز است.

No comments:

Post a Comment